Siinä missä menneinä vuosikymmeninä tietoa palveluja tai tuotteita tarjoavista yrityksistä etsittiin puhelinluettelosta ja lehtimainoksista, nykyajan potentiaalinen asiakas käyttää ensin netin hakukonetta.

Verkkosivut yritykselle ovat kuin digitaalinen käyntikortti, jonka avulla on helppo tuoda omaa toimintaa esille. Ei kuitenkaan ole yhdentekevää, millaiset verkkosivut yritykselle virittää. Valitettavan moni ei vieläkään ymmärrä nettisivujen tuomaa etua.Kotimaisen webhosting-yritys Wepardin tarjontaan kuuluu sivustojen rakentaminen avaimet käteen -periaatteella. Jos kuitenkin riittää intoa, voi nettisivut tehdä itsekin. Sivualustoja on useita erilaisia, mutta ympäri maailmaa suosituimmat ovat WordPress sekä Weebly. Seuraavilla vinkeillä sivustoa saa parannettua entistä käyttäjäystävällisemmäksi!

  1. Vähän, mutta asiaa Yrittäjä, oman alansa asiantuntijana, saisi varmasti kerrottua tuotteista ja palveluista loputtomasti. Nykypäivänä on tärkeää saada tarvittava informaatio paketoitua mahdollisimman tiiviiksi ja selkeäksi. Mitä vaivattomammin tieto siirtyy kävijälle, sitä todennäköisemmin hän viipyy sivustollakin pidempään.
  2. Tekstin kohderyhmä Nettisivuilla olevan sisällön tulisi olla suunnattu nykyisille sekä tuleville asiakkaille. Palveluista ja tuotteista kertovan tekstin pitää olla sellaisenkin henkilön ymmärrettävissä, joka ei ole kyseisen alan ammattilainen. Vältä vaikeita termejä tai selitä ne auki.
  3. Huolehdi kieliopista Jotta yritys pystyy antamaan itsestään ammattimaisen sekä laadukkaan kuvan, on nettisivuilla olevan sisällön oltava vapaa kirjoitusvirheistä. Lähes jokainen kirjoitusohjelma tarkistaa tekstiä, joten se kannattaa hyödyntää. Oikein kirjoitetut yhdyssanat, lauserakenteet sekä pilkut ja pisteet paikoillaan parantavat huomattavasti yrityksen ulosantia.
  4. Hyödynnä videoita Jos sisäistä Shakespearea ei tunnu löytyvän, voi nettisivujen viestintää tehostaa videomuotoisella sisällöllä. Lyhyillä videoklipeillä saa visuaalista ilmettä sekä näytettyä, miten esimerkiksi tuotteita valmistetaan, millainen liiketila tai yrityksen toiminta on. Miltei jokaiselle nettisivualustalle saa upotettua videoita.
  5. Yhteystiedot näkyvillä Potentiaalinen asiakas ei saisi joutua metsästämään yrityksen yhteystietoja. Kiireisimmät luovuttavat jo tässä vaiheessa ja selaavat muita kilpailevia vaihtoehtoja. Yrityksen yhteystiedot onkin hyvä sijoittaa sivuston footer-osaan, jolloin kontaktit näkyvät aina jokaisella sivulla. Footerilla tarkoitetaan sivujen alaosaa.

Mikäli etsii nettisivuilleen luotettavaa ja turvallista verkkopalveluiden tarjoajaa, valitse safarin nopein! Siirrä nettisivusi Wepardille tai avaa uusi palvelu käden käänteessä. Valitsemalla suomalaisen webpalvelun, tukee samalla kotimaisia digialan työpaikkoja.

Wepardi on kotimainen perheyritys ja toiminut webpalveluiden parissa jo yli 20 vuoden ajan. Yrityksen ydinosaamiseen kuuluu asiakaskohtainen lähestyminen kaikkien verkkoon liittyvien projektien suhteen. Tutustu palveluihimme osoitteessa Wepardi.fi.