Yli puolet netin käyttäjistä selaa sivuja mobiililaitteella. Tästä syystä yrityksen sivujen tulisi olla responsiiviset. Responsiivisuudella tarkoitetaan sitä, kun nettisivut mukautuvat käytettävän laitteen näyttökokoon.

On tärkeää, että potentiaalinen asiakas voi käyttää yrityksen sivustoa vaivattomasti. Kun asiakkaalle tulee tarve löytää jokin tuote tai palvelu ollessaan tien päällä, on usein mobiililaite ainoa väline tutkia tarjontaa. Pahimmassa tapauksessa sivusto ei toimi kunnolla ja asiakas palaa selaamaan kilpailijoita. Näin kaupat menevät sivu suun.

Nettisivujen hankinnassa onkin kätevintä, jos koko paketin saa saman katon alta. Kotimaiselta webhosting-yritys Wepardilta saat kotisivujen ja verkkopalveluiden suunnittelun, toteutuksen ja ylläpidon samasta paikasta. Me hoidamme myös mobiililaitteille taipuvat sivut. Kaikki verkkopalvelut voi jättää Wepardin huoleksi ja keskittyä itse liiketoimintaan. Voit tutustua Wepardin tarjontaan täältä

WordPress lähtökohtaisesti skaalautuu oikein mobiilissa jos sivustolla ei olla tehty mitään ylimääräistä. Siksi kannattaa tilata WordPressille optimoitu Webhotelli

Vinkkejä sivuston parantamiseen

Valitettavasti jo valmiita, vanhoja nettisivuja ei yleensä voi enää muuttaa mobiiliystävälliseksi, mikäli ne eivät vielä sellaiset ole. Useimmiten sivusto on rakennettava kokonaan uudestaan. Omalta sivustolta kannattaakin tarkistaa seuraavat seikat:

  1. Hyvännäköiset sivut joka laitteella
    Vaikka sivuilla vieraileva käyttäisi mitä tahansa laitetta, sivuston tulisi näyttää samalta. Tekstit ovat luettavissa oikean kokoisina ja välit eivät katoa näytön reunojen yli.
  2. Myös kuvat skaalautuvat oikein
    Tekstien ohella kuvienkin tulisi olla laitteeseen sopivan kokoisia. Sen sijaan, että kuvan koko määriteltäisiin pikseleinä, on parempi käyttää prosentteja.
  3. Järkevä valikko Sivuston rakenteen tulisi lähtökohtaisesti olla sellainen, että kävijä löytää haluamansa asiat helposti. Tämän takia valikon tulee sisältää vain oleelliset asiat, eli pääsivut.
  4. Media queries, eli mediakyselyt
    Näillä pystytään tarkentamaan mediatyyppiä ja sen ominaisuuksia, kuten määrittelemään näyttöalueen koko tai kuvasuhde.
  5. Helppo yhteydenotto Jos potentiaalisella asiakkaalla on jotain kysyttävää tai hän haluaa olla yhteydessä kaupanteon suhteen, kannattaa yhteystiedot tai viestilomake olla näkyvillä. Esimerkiksi lisäosilla saa vaivatta WhatsApp-napin, joka yhdistää suoraan WA-viestiin.

Uusi sivusto?

Jotta yrityksen sivusto olisi heti kättelyssä responsiivinen, tulee se olla rakennettu alustalla tai työkalulla, joka automaattisesti skaalaa sivut. Esimerkiksi WordPress-alustalla kaikki teemat ovat responsiivisia ja se yleensä myös mainitaan teeman tiedoissa.

Mikäli haluaa nettisivuilleen luotettavan ja turvallisen verkkopalveluiden tarjoajan, valitse safarin nopein! Siirrä nettisivusi Wepardille tai avaa uusi palvelu käden käänteessä. Valitsemalla suomalaisen webpalvelun, tukee samalla kotimaisia digialan työpaikkoja.

Wepardi on kotimainen perheyritys ja toiminut webpalveluiden parissa jo yli 20 vuoden ajan. Yrityksen ydinosaamiseen kuuluu asiakaskohtainen lähestyminen kaikkien verkkoon liittyvien projektien suhteen. Tutustu palveluihimme osoitteessa Wepardi.fi.